Yleiset ehdot

Game Monkey Oy yleiset ehdot

Game Monkey Oy yleiset ehdot

Nämä yleiset ehdot ovat voimassa Joulukuu 2019 alkaen.

Verkkokauppa & kivijalkamyymälät
GAME MONKEY

Verkkokauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat
Maksupalveluina toimivat Visa ja Mastercard korttimaksut sekä Klarna.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt maksupalvelutarjoajien ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt GAME MONKEY yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus
Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

asiakaspalvelu@gamemonkey.fi

Toimitustavat ja -kulut
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Tiekuljetuslain mukaan vastaanottajan tulee tarkistaa lähetys vastaanottohetkellä ja huomauttaa heti ulkoisesti havaittavissa olevista vahingoista. Tällaisessa tapauksessa tulee tehdä välittömästi merkintä rahtikirjaan tai pakettikorttiin minkälainen vahinko on kyseessä ja ottaa kuljettajan allekirjoitus sekä yhteys välittömästi asiakaspalveluumme sähköpostitse sekä liitteeksi pakettikortin / rahtikirjan kuva sekä kuvat vaurioituneista tuotteista. Piilevät vauriot, joita ei ulkoisesti paketista voi havaita, tulee raportoida asiakapalveluumme viiden vuorokauden sisällä vastaanotosta. Palautuvat kuljetusvaurioiset tuotteet tulee pakata asianmukaisesti enempien vahinkojen välttämiseksi

Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Yleisin toimitusaika 2-7 arkipäivää. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot
Tilauksen palauttaminen
Verkkokaupan (Huom! Ei kivijalkamyymälä) yksityisasiakaalla (ei yrityksillä) on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton sekä alkuperäisessä ehjässä myyntipakkauksessa, mukaanlukien tuotteen muoviset suojat ja pakkausmateriaalit ym. Palautettava summa arvioidaan, kun laite on palautettu sekä tarkastettu. Jos tuotetta on käytetty tai se ei ole alkuperäisessä myyntipakkauksessa, palautusta ei voi tehdä.

Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.

Esimerkkejä, kun tuote on otettu käyttöön:

  • Käyttöjärjestelmän, ohjelman, tiedostojen ja tietojen asentaminen tietokoneeseen ja sen käyttäminen.
  • Jos akku asennetaan tai ladataan kannettavaan tietokoneeseen tai muihin akkuja käyttäviin tuotteisiin.
  • Tulostin on otettu käyttöön
  • Puhelimen käyttöjärjestelmän asentaminen
  • Tietojen tallennus tallennusmedioihin (Kovalevyt, USB muistitikut, Muistikortit ym.)
  • Tuotteessa on selkeitä käytön jälkiä
  • Tuotteen suojamuovit tai materiaalit, jotka eivät ole välttämättömiä tuotteen toimivuuden toteamiseksi on poistettu.
  • Tekstiilien alkuperäiset laput tai suojameteriaalit on irroitettu tai tuotepakkaus on käyttökelvoton.

Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Game Monkey Oy voi periä tavaran arvon alenemista vastaavan summan. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi voi Game Monkey kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa. Bundle- ja/tai pelikampanjatuotteita palautettaessa on palautettava kaikki kyseiseen kampanjaan kuuluneet tuotteet.

Asiakas on vastuussa vain sellaisesta tuotteen arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Tuotepakkaus on avattava siististi, alkuperäiset pakkaus- ja suojamateriaalit säilyttäen ehjänä ja käyttökuntoisina. Pyydämme malttia käyttäjältä pakkauksia avattaessa, koska ne ovat avattavissa siististi.

Peruuttamisoikeus ei lisäksi koske tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan asiakkaalle tai selvästi asiakkaan henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi (esim. Game Monkey Customs tietokoneet), eikä hygieniatuotteita kuten nappikuulokkeet, sähköiset hammasharjat, parranajokoneet ym. Palautusoikeus ei koske myöskään ladattavia digitaalisia tiedostoja, joiden katsotaan otetun käyttöön lataushetkellä. Tilaaja voi menettää peruuttamisoikeutensa myös muissa kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:ssä säädetyissä tapauksissa.


Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.

Tilauksen palautusaika katsotaan alkaneeksi tilauksen maksamisen jälkeen. Tilauksen peruuttamisesta ja vaihto tai palauttamisesta koituvia toimituskustannuksia takaisin GAME MONKEY verkkokaupan varastoon ei hyvitetä.

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

Ennen tilauksen varsinaisen toimituksen alkamista tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse. Kun tilaus on jo toimituksessa, peruutusta ei voi enää tehdä. Game Monkey Oy toimittaa jokaisesta tilauksesta erikseen viestillä seurantatunnuksen, jolloin tilaus katsotaan olevan varsinaisessa toimituksessa.

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Takuut

Yleisesti tuotteillamme on 1 vuoden takuu, poislukien erikseen mainitut tuotteet joissa on pidempi takuu. Akuilla 6kk takuu. Akkujen käytössä tulee noudattaa valmistajien antamia ohjeistuksia. Takuu alkaa ostopäivästä. Takuu-asioissa, olethan yhteydessä Game Monkey asiakaspalveluun. Takuu ei korvaa kulumisesta, ohjelmisto-, asiakkaan omasta asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja. Takuutuotteen tulee aina olla alkuperäisessä kunnossa. Kaikki asiakkaan suorittamat tuotteeseen kohdistuvat modifikaatiot eväävät takuun kyseiseltä tuotteelta. Aiheettomasta takuupalautuksesta veloitamme 20 € käsittelykulut, sekä käsittelystä aiheutuneet toimituskulut. Myös mahdolliset huoltoliikkeen kulut veloitetaan, mikäli tuotteella on oma valtuutettu takuuhuolto, jonne se on lähetetty. Game Monkey Customs pelitietokoneiden asennustyölle myönnämme vuoden takuun ja ko. tietokonepakettien osille valmistajien myöntämät takuu 12-60kk riippuen komponentista ja valmistajasta. Game Monkey Customs pelitietokonepaketit sinetöidään ja sinettitarrojen poistaminen tai niiden muuttaminen johtaa ko. konepaketin takuun raukeamiseen, mutta ei kuitenkaan johda komponenttien valmistajien myöntämien takuiden raukeamiseen. Game Monkey Oy ei ota vastuuta erikoistuotteiden kuten ilma-, vesi/nestejäähdytys tuotteiden kotiasennuksesta tai niiden käytössä sattuneista tapaturmista tai aineellisista vahingoista, ml. muut tietokonekomponentit. Pääsääntöisesti pyrimme korjaamaan viallisen takuunalaisen tuotteen, tai mikäli tämä ei ole mahdollista, vaihtamaan tuotteen uuteen tai ominaisuuksiltaan vastaavanlaiseen. Takuu ei ala uudestaan tuotevaihdon yhteydessä vaan jatkuu alkuperäisen tuotteen ostopäivästä.